17.3.07

Kalkkiviivoilla

Perjantai ja lauantai ovat kuluneet yksinomaan kampanjoinnin merkeissä. Tänään lauantaina jaoin vielä mainoksia Turussa torilla ja kävelykadulla. Moni tuntui edelleen etsivän "sitä oikeaa" ja otti mainoksen, vaikka tilastojen mukaan suurin osa ohikulkijoista on joko jo äänestänyt, kannattaa muuta puoluetta tai ei ole aikeissakaan äänestää. Mieltä lämmittivät ne lukuisat vastaantulijat, jotka joko sanoivat jo äänestäneensä minua tai vihreitä yleensä, tulivat itse pyytämään mainostani tai ohimennen taputtivat olkapäälle ja kehottivat jatkamaan samalla linjalle. Kannustusta on riittänyt paljon, kritiikkiä on tullut selvästi vähemmän, vaikka toki jonkin verran sitäkin.
Moni on kysynyt viime päivinä, jännittääkö minua. Ei jännitä. Olen tässä asiassa fatalisti: niin käy kuin on tarkoitettu. Olen tehnyt sen minkä olen voinut: kunnollisen pohjatyön eli pitkän ja ahkeran päivätyön politiikassa ja voimavarojeni kokoisen kampanjan. Olen ollut työssä koko kampanjan ajan, mutta kaiken liikenevän aikaresurssin olen käyttänyt kampanjointiin. Olen ollut tavattavissa niin paljon kuin on ollut mahdollista, olen vastannut melkein kaikkiin kyselyihin ja sähköposteihin, olen mainostanut sen minkä olen voinut, olen kantanut korteni Varsinais-Suomen Vihreiden yhteiseen kampanjaan ja tehnyt yhteistyötä niin oman puolueen ehdokkaiden kuin muidenkin puolueiden ehdokkaiden kanssa. Tili on tyhjä ja peliaika lopussa. Jos tämä ei riitä, se ei riitä, ja se siitä.

Toivon kuitenkin, että tämä riittää. Olisin valmis varsinaissuomalaisten kansanedustajaksi. Olen poliittisesti kokenut ja jo monessa liemessä keitetty. Yhteistyö- ja neuvottelutaidot on vuosien mittaan testattu käytännössä. Osaan olla sovitteleva tai jääräpäinen sen mukaan mitä kulloinkin tarvitaan. Olen tunnettu ahkeruudestani, ihan oikeasti luen ne paperipinot. Puhe-, kirjoitus- ja esiintymistaitoja on kaikkia kiitelty. Minulla on selkeä vihreä visio siitä, mihin suuntaan tätä maata pitää kehittää, eikä aate ole vuosien saatossa väljähtynyt. Elämänkokemustakin on karttunut riittämiin.
Tätä bloggausta lukee luultavasti koko joukko ihmisiä, jotka vielä etsivät itselleen sopivaa ehdokasta. Ajattelin siksi koota listan linkeistä ja blogikirjoituksista, joista löytyy lisätietoa poliittisesta ajattelustani. Blogikirjoitukset löydät viereisestä blogiarkistosta valitsemalla oikean kuukauden ja etsimällä päiväysmerkinnöistä oikean päivän. Kaikkia kirjoituksia en käynyt läpi, lista kattaa kirjoituksia noin viime vuoden marraskuuhun saakka. Ja on blogimerkinnöissä kaikkea muutakin, alla olevien asioiden ohella.
  1. Kotisivujeni viralliset vaalitavoitteet.
  2. Vaalilupaukseni, blogi 5.1.
  3. Selostus vaalirahoituksestani, blogi 13.3.
  4. Ilmastonmuutoksesta blogit 16.2., 10.2., 29.1., 28.1., 16.1., 13.1., 11.1., 27.12., 6.12., 16.11., 7.11., 2.11. ja 22.10.
  5. Perustulosta blogit 24.2., 28.12. ja 6.12.
  6. Kouluasioista blogit 16.3., 6.3., 25.2., 24.2., 16,.2., 15.2., 9.2., 29.1., 28.1. ja 8.1.
  7. Kulttuurista ja kulttuuripääkaupungista blogit 12.3., 1.3., 18.2., 17.2., 3.1., 26.11., 22.11. ja 14.11.
  8. Terveydenhuollosta blogit 16.2. ja9.2.
  9. Toriparkista blogit 18.2., 17.2, 28.1., 27.1., 11.1. ja 7.1.
Vaalikoneet:
  1. Vihreiden oma vaalikone ja Katrin vastaukset
  2. Yleisradion vaalikone ja Katrin vastaukset
  3. MTV3:n vaalikone ja Katrin vastaukset
  4. Turun Sanomien vaalikone , vastaa, niin saat ehdokaslistauksen
  5. Ruotsinkielinen vaalikone ja Katrin vastaukset
  6. Kansalaisjärjestöjen vaalikone ja Katrin vastaukset
  7. Nuorten vaalikone ja Katrin vastaukset
  8. Talouselämän vaalikone ja Katrin vastaukset
  9. Animalia ja Katrin vastaukset
Perjantai-ilta päättyi muuten kampanjamuisteloiden merkeissä. Puoluerajat ylittävä Maakunnan Naiset -ryhmämme tapasi Puutorin Vessassa ja kävi kapakkakiertueella kampanjointia juhlistamassa. Maakunnan Naisten Maakunnasta eduskuntaan -kiertueen blogimerkinnät löydät tammikuun lopusta ja helmikuun alusta.

Näin kampanjan loppuessa haluan lausua kiitokset miehelleni (kärsivällisyydestä, tuesta, rakkaudesta ja kodinhoidosta), tukiryhmälleni (avusta, tuesta, ystävyydestä ja ideoinnista), muille vihreille ehdokkaille ja piirijärjestölle (tosi kivasta ja hyväntuulisesta kampanjasta), rahaa lahjoittaneille yksityishenkilöille ja Vihreille Naisille (taloudellisesta tuesta) ja tietysti teille äänestäjille, sillä ilman teitä ei mikään olisi mahdollista. Haluan myös kiittää siitä lämmöstä ja kannustuksesta, mitä niin moni teistä on minulle osoittanut.
PS. Varsinais-Suomen Vihreiden vaalivalvojaiset Turussa sunnuntaina alkaen klo 19.30 ovat Bar Rennossa, Yliopistonkadun ja Aurakadun kulmassa.

Ei kommentteja: